Cròniques de Brasil  - 21 de Febrer al 12 de Març del 2008

Doncs sí, ja som al Brasil.
Si el que volíem es volar, de moment ho hem fet molt i no sempre amb el parapent:

21-2-2008 Barcelona - Madrid, Madrid - Rio de Janeiro

22-2-2008 Rio de Janeiro - Porto Alegre. Després de mes de 24 hores de viatge arribem al nostre primer destí.
Ens ve a esperar el Toni, un català volador que fa vuit anys que viu a Brasil, i que a la tarda ja ens acompanya a volar a Sapiranga, concretament al morro de Farrebraz. Un magnífic vol de tarda per començar a escalfar motors, tops landings en un enlairament de luxe.

23-2-2008 : Anem a Nova Petròpolis, on es celebra el "Campeonato Gaucho" de parapent, al que ens apuntem.
Un cop al aire s'anul·la la prova per massa vent i anem tots a aterrar, amb algunes dificultats, després un bon dinar, al mateix aterratge, amb la gent del Club organitzador.

24-02-2008 : Avui sí que s'ha pogut fer la prova.
Era un vol per la vall de 25 Kms. Només han arribat a Gol tres pilots locals, doncs el vent de cara era fort.
Ha guanyat en Luciano Tacenco "Bafinho" (bon amic d'en Xevi Bonet ).
Dels nostres, el que millor ho ha fet ha estat el Pep Altés, que ha arribat als 15 Kms., els altres hem fet entre 11 i 14 Kms.
En conclusió : Ha estat una molt bona jornada de vol i companyonia amb els pilots de la Associació Gaúcha de vol Lliure.

25-02-2008: Hem començat el dia anant-nos a vacunar de la febre groga, doncs sembla ser que a la zona de Governador Valadares hi ha cert risc, i així no caldrà patir.
En lo que a volar es refereix, avui no hem tingut tanta sort: de bon matí ja ha bufat un fort vent que no ha afluixat en tot el dia.
Hem aprofitat per fer turisme i hem visitat un parc natural amb cascades ( aquí en diuen cachoeiras ) molt boniques i espectaculars amb banys inclosos. Ja veureu quines fotos ...

26-02-2008: Definitivament això ha estat una "arrencada de cavall i parada de ruc".
Seguim sense volar, i la previsió pels propers dies es cada cop pitjor.
Hem decidit anticipar el vol, i demà marxarem de Porto Alegre.

27-2-2008 : Dia dedicat a traslladar-nos de Porto Alegre fins a Rio, on hem llogat dos cotxes i hem seguit viatge fins a Buzios.
Es tracta d'una bonica població a la vora de la platja, on hi ha un vol amb vora el mar amb un preciós paisatge.
Esperem que demà puguem volar-lo.
La incidencia del día: un paracops que s'enganxa a la cera i en fer marxa enrerra ens cau del cotxe : comencen els problemes amb els cotxes. Aquesta vegada es soluciona la mateixa tarda

28-2-2008 : Aquí no hem pogut contactar amb cap volador de la zona ni ningú de "La secta", per lo que ens hem tingut d'espavilar per trobar l'enlairament i la zona de vol.
Dificultats totes: No es pot accedir al despegue amb cotxe, el camí es perd per la selva, etc.
Després de moltes dificultats cinc de nosaltres, hem aconseguit  arribar al enlairament amb els parapents, incloent el biplaça, i per fi hem pogut fer aquest preciós vol a vora del mar amb unes vistes excepcionals.
A part d'aquest vol no n'hi ha cap més, per lo que entre demà o demà passat pot ser que ens traslladem cap a Governador Valadares, objectiu final del nostre viatge.

29-02-2008 : Ens traslladem de Buzios fins a Governador Valadares.
Gastem tot el dia en el viatge, i per acabar-ho d'adobar, al aparcar un dels cotxes al davant del Hotel, tranquem el vidre del darrera amb un container.
Res de greu en un país normal, però aquí això significa problemes.

01-03-2008 : Primer dia a Governador. Al matí fem els tràmits per arreglar el tema del vidre trencat.
Desprès de moltes gestions ens diuen que aquest vespre ens canviaran el cotxe per un altre que ens portaran de Rio, però que necessitem una denuncia de la policia.
La policia d'aquí no està per la feina de fer partes als turistes, amb lo que perdem tot el matí en gestions.
De totes maneres quan pugem al enlairament ja hi ha forces núvols de tempestes, i al cap de poc comença a ploure, i no podem volar.
Comencem malament.

02-03-2008 : Avui comença la compe "Open" de Valadares.
Hi ha molt d'ambient volador i els millors pilots del país i alguns del món.
El temps no acompanya i després de estar tot el dia esperant si millora, tampoc podem volar.
Esperem que demà sigui millor.

03-03-2008 : Segueixen les condicions difícils si bé van millorant.
Avui els que han sortit d'hora han volat.
Els que s'han encantat no han pogut sortir per la pluja.
Els problemes amb els cotxes continuen (sembla que hem xafat merda ):
Al aparcament del hotel ens han perdut la clau d'un cotxe de lloguer.
Veurem com se soluciona...

04-03-2008 : Després de més gestions i gestions, sembla que ens faran arribar una clau des de Rio de Janeiro.
Mentrestant els del pàrking ens deixen un cotxe que cau a troços.
Després de tot això, pujem a volar, i sembla que per fi les condicions son bones i fem uns vols bastant decents.

05-03-2008 : La clau del cotxe que tenia de venir de Rio encara no ha  arribat, i ningú no sap per que.
Ens deixen un altre cotxe per anar a volar.
Les condicions segueixen millorant dia a dia.
Comencem a fer vols de certa distancia.
Governador Valadares està a l'alçada de les expectatives que teníem al venir.
Si continua sense ploure, els propers dies poden ser molt bons.
Esperem que sigui així.

06-03-2008 : Avui s'han confirmat les expectatives, i hem tingut el millor dia de vol fins avui.
Hem superat els 30 Kms. de distancia després de dues hores de girar i girar les tèrmiques suaus de Valadares.
L'anècdota del dia va ser l'aterratge d'en Lluís en uns aiguamolls, que volant no es veuen, (aquest any n'hi ha bastants),  lo que va provocar una llarga maniobra de rescat i recuperació del material en bones condicions.
En quant a les claus del cotxe, segueixen sense arribar.
Ja veurem com acaba...
Si segueix el bon temps, el dia de demà ha de ser millor que avui.
De totes maneres avui al final del dia estava el cel bastant cobert, i si plou aquesta nit, s'hauran acabat les bones condicions.
Esperem que no sigui així.

7-03-2008 : Avui en tenim una de freda i una de calenta.
La bona es que per fi ens ha arribat una copia de la clau del cotxe que ens varen perdre els del pàrking del Hotel.
La dolenta es que aquesta nit passada ha plogut i axó ha fet que les condicions de vol siguin fluixes.
De totes maneres hem pogut fer un vol local pels voltants del Ibituruna.

08-03-2008: Aquest matí torna a estar tot moll, i com que les previsions no son bones, decidim fer paquets i avançar el viatge cap a Rio de Janeiro, a veure si les condicions allà son més bones i podem volar a Rio.
Així que desprès del dinar que ens ha preparat la mare del Pepino ( el nostre motorista ), agafem la carretera i 600 Kms. cap avall.
A mitja nit ja som a Rio de Janeiro

09-03-2008: El dia es presenta bo i ens acostem a la zona de vol de Rio de Janeiro: La platja de Sao Conrado.
Com que es diumenge hi ha molta gent: parapents, ales delta, turistes, biplaces i de tot...
Així que fem els tràmits de rigor ( més que res pagar ), i cap al enlairament.
No us perdeu les fotos d'aquest enlairament, que es molt curiós, per que només hi cap un parapent, però té dos pisos, un per les ales delta a sobre, i un pels parapents a sota.
Sortim en un cicle bo i aconseguim remuntar per sobre els morros de Sao Conrado i sobrevolem la Piedra Bonita, amb lo que la vista es Impressionant, ja que per una banda veiem Rio de Janeiro i a l'altre veiem la llarga Barra de Tijuca.

En resum : ha estat un encert avançar un dia el viatge a Río, doncs tots els que hem volat hem coincidit en que ha estat el millor vol que hem fet mai a Rio.

Demà a la tarda agafarem el vol cap a casa.

Quan arribem intentarem penjar algunes fotos per que pugueu veure tot el que us hem anat explicant.

10-03-2008 : Això encara no s'ha acabat. Desprès de passar el matí per Rio aprofitant per fer les darreres visites i compres de rigor, a la tarda anem cap a l'aeroport amb tots els paquets, anem a tornar els cotxes de lloguer, I quan anem a fer els tràmits de facturació, ens adonem que l'aventura continua: Air Europa ens ha cancel·lat el vol i ens ofereix un bitllet amb Varig per marxar demà a les 5 de la tarda amb escala a Sao Paulo, arribant a casa unes 24 hores més tard.
Fem nit a l'aeroport, en un hotel convidats per Air Europa, i demà intentarem continuar el viatge.

11-03-2008 : Aprofitem el mati per fer turisme, i cap a les cinc de la tarda anem cap al Aeroport a agafar el vol de Varig Rio-Sao Paulo-Madrid-Barcelona, que ens hauria de portar a casa 24 hores desprès de lo previst.

12-03-2008 : A les sis de la tarda ja som a casa !!!. Ara penjarem algunes fotos del viatge en aquesta pàgina, per alegrar una mica la crònica.

Rio des de l'aire: El Pa de Sucre, Copacabana i Ipanema ...
Top Landing al morro de Farrebraz a Nova Petròpolis
Sobrevolant la vall del Ninho das Aguias
Al Brasil també es velluguen els arbres dels aterratges ...